söndag 6 oktober 2013

Vad gör man när kalendern är tom??


Jaså det känner du inte igen… tom kalender vad menar hon tänker du och sneglar mot familjekalendern på väggen som liknar ett fullklottrat anteckningsblock utan någon tillstymmelse till luckor…?? … ok men det finns säkert några där ute som har samma känsla som jag emellanåt.

För mig händer detta hyfsat regelbundet och det är lätt att få panik alternativt bli rastlös när det finns luckor, läs dagar, som ej är fyllda…och vad ska man göra då??? Face it!!

Vaddå face it?? Jo precis så!! Ta ansvar för din lucka om du vill att den ska fyllas, ingen annan kan gissa att du har luckor i din kalender som du gärna skulle vara utan, och ibland låt det vara en lucka… Tillfället kan göra att någon annan fyller den åt dig!

Ha eller hur, lätta för mig att säga….jag som både jobbar heltid och driver eget….och har ett stort nätverk.. Ok min längsta lucka var i somras!! Fyra veckors semester….ingen familj…

Min första spontana tanke var att boka en resa, det är så jag brukar göra…..  och sen bestämde jag mig för att stanna i stan, inte fly och åka på semester själv utomlands. Min utmaning skulle bli att semestra hemma i stan.…

Första veckan var tuff då blev det ett ringande i mitt tycke i förnedringens tecken men ej helt säkert att det sågs så i mottagarens ögon….   Jag valde också att träffa människor som ger mig energi! Ja jag har många vänner och ha nu i åtanke att många lämnar stan på semestern….! Andra veckan gav ringar på vattnet och nu började kalendern att fyllas… häftig känsla, blev liksom omvänt!

Efter två veckor stannade jag upp och funderade, vänta nu, nu har jag umgåtts med olika personer varje dag, har jag eg vilat, dvs haft semester?.. se där ja lite reflektion smög sig in också…. och fyra veckor senare var jag i hamn! Det gick! Jag fick ihop det och jag hade många fina minnesvärda stunder med flera av mina vänner.

Nä det var inte helt enkelt, det var tom skönt att komma tillbaka till jobbet, jag var ganska trött på att vara min egen cirkus cirkör… vad jag vill säga är:

Våga ha eller ibland ta en lucka och se vad som händer!!!  Det kan bli något bra, eller något ännu bättre =)

Och kom ihåg det är fler än du som vill fylla sina luckor =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar